Nu finns den andra beta-versionen av Internet Explorer 8 att ladda hem. Beta 2 innehåller mängder av uppdateringar jämfört med den första.
Min favorituppdatering måste nog vara att de gjort tabbarna "plattare", de skriker inte "kolla IE kan använda tabbar" längre, utan smälter bättre in i själva programmet.
De har förbättrat kompatibilitetsläget så nu räcker det med ett knapptryck för att få IE8 att gå tillbaka till IE7-läge, vilket är mycket smidigare än förra betan där man var tvungen att starta om hela programmet.

Adressfältet har fått sig en uppdatering, som kan jämföras med Firefox "awesomebar", där resultat från ens historia och favoriter också dyker upp.

Även sökfältet har uppdaterats för att kunna hänga med i webbläsartrenden. Sökresultat visas direkt när man skriver, dock verkar den inte fungera helt och hållet ännu... Jag fick inga resultat när jag sökte efter Microsoft...

IE8 har också stöd för privat surfning, vilket jag antar kan vara trevligt för vissa. De har även skapat ett filter som de kallar "SmartScreen", som skyddar användaren från Malware och annat elakt. De har även skapat ett XSS-filter, vilket låter oerhört intressant.

Det finns också en del andra nya funktioner jämfört med IE7, men de har jag nämnt i en tidigare nyhet.
Själv tycker jag att det här är en oerhört bra uppdatering, eftersom IE faktiskt börjar rendera sidor så de ser ut som de ska. Det är dock inte perfekt ännu, men väldigt nära. Man får väl också hålla tummarna på att de börjar smyga in lite CSS3 snart också.
Länk: http://www.microsoft.com/windows/internet-explorer/beta/
Bild: