Någon här som håller på med det? Kollade just lite på youtube.com och hittade de här "video guiderna" sjukt bra och informativa.
http://www.youtube.com/view_play_list?p=4910EFAA8600A920&search_query=ruby+on+rails+berkeley
Lekte med RoR en stund efter att det släpptes eftersom de höll på att testa det på ett företag jag praoade hos. Jag gillade det riktigt mycket. Har dock hållit mig kvar till PHP, men nästa projekt kanske blir i Ruby, who knows?
Jag har testat det lite grann och visst, det har sina användninsgområden, men har man hållt på med PHP för länge känns RoR så ostrukturerat på nått sätt.
high skrev: Jag har testat det lite grann och visst, det har sina användninsgområden, men har man hållt på med PHP för länge känns RoR så ostrukturerat på nått sätt.
Vart är RoR ostrukturerat? Jag tycker det är väldigt strukturerat med tanke på att man skriver i MVC (eller hur man ska uttrycka det).
Kollade dryt 15-20minuter in i första filmen, och kan nog vara värt att glo igenom någon dag. Han (som jag har förstått så kommer dom vara minst en till som pratar) i början verkar aningen uppstressad och förvirrad. =)