GIF Sundsvall - Ljungskile 4 - 0
Jag hade hoppats att Ljungskile hade en chans mot Sundsvall. Nu har jag förlorat allt hopp om att Ljungskile någonsin kommer prestera tillräckligt bra för att klara sig iår.
Kalmar FF - GAIS 4 - 0
Gick som jag trodde, dock tippade jag ett mål fel.
Ingelsten gjorde hattrick.
Hammarby - AIK 1 - 1
<h>Första halvlek</h>
Hittills så är det helt jämt. Båda lagen ger varandra chanser, men slarvar bort dem. Mendes (AIK) spelar vöäldigt bra idag, likadant Paulinho (Hammarby). Jag vet inte vad det är för fel på Hammarbys backar, men dem slarvar tillräckligt mycket att AIK ska få målchanser. Spännande match, men vart är Bajenklacken?
AIK är dock farligare på pappret just nu. AIK: Skott 9, Skott på mål 6. Hammarby: Skott 2, Skott på mål 1.
<h>Andra halvlek</h>
Hammarby går ut som dem starka. 67.36 sätter Chanko (Hammarby) ett vackert frisparksmål. Det tråkiga är runt den 70:de minuten när Chanko ska lägga en hörna så börjar AIK supportrarna kasta in saker på planen och matchen avbryts i en kvart. Matchen går igång igen, Hammarby slarvar en hel del likaså AIK. AIK har en spelare mindre och i den 92 minuten får AIK straff och bollen går in.
Det är tråkigt att se, när Kristoffer Björklund kämpade så bra. Riktigt riktigt riktigt underhållande match, men det är så det fungerar med derbyn.
Hissa och dissa?
<h>Toppen:</h>
Louay Chanko (6 - Hammarby) - Målgörare. Vacker frispark.
Daniel Mendes (26 - AIK) - Riktigt snabb i benen, fina kontringar.
Charlie Davies (10 - Hammarby) - Slarvar målschanser men skapar dem också.
Kristoffer Björklund (35 - Hammarby) - Stod stadigt i mål.
Iván ôbolo (10 - AIK) - Aggressivt spelande, fina målchanser.
<h>Botten:</h>
AIK Supportrarna - Finns inga ord.
Erkan Zengin (17 - Hammarby) - Slarvigt och stressigt spel.
Daniel Arnefjord (13 - AIK) - För närgången + rött kort.