Vilket program kodar ni i?
TextMate all the way, även om jag ibland önskar att jag hade sidebaren som finns i Espresso.
Sitter med iPhonen på internetdelning så det tar en stund att få ner programmet. Men vad man ser på bilderna så ser det ju lite "simplare" ut än Espresso. Men Espressos sidebar är faktiskt grym.Arood skrev:TextMate all the way, även om jag ibland önskar att jag hade sidebaren som finns i Espresso.
Som Arood så använder jag också TextMate. Innan jag körde MacOSx så TextMate-kopian E-TextEditor som gällde.
Jag kör Adobe Dreamweaver det passar mina behov fint.
Jag använder Eclipse. Väldigt behändigt, då jag börjat koda för android också. En editor för allt (nästan)
Jag kör med Notepad++.
Det var i det programmet jag hittade intresse för programmering. Satt och drog saker fram och tillbaka i något live view fönster ^^.Evl skrev:Jag kör Adobe Dreamweaver det passar mina behov fint.
Men när jag använda windows så körde jag Notepad++ som KEKE.
Sen jag började köra OSX för några år sen blev det uteslutande TextMate, finns ingen som är enklare och smidigare än den.
TextMate + Terminal, med två undantag: NetBeans för Java och Android, och CSSEdit för längre design-sessioner.
Kör MAMP för PHP-grejjer, och Sequel Pro för SQL-sessioner.
Bootad i Windows har jag E-textEditor, HeidiSQL och ZWAMP. Tillsammans med XPMode*3 för IE(6,7,8).
Netbeans måste jag ge ett ++ till. Mycket kraftfullt för java och ändå enkelt att använda. Kan kännas lite tungdrivet, men det kompenserar den kraftigt genom att hjälpa till med kodningen hela tiden.
Glömde säga att jag är stor användare av MAMP. Grymt smidigt när man behöver en lokal installation.
Jag använder mig utan notepad++. :)
avse skrev:Evl skrev:
Jag kör Adobe Dreamweaver det passar mina behov fint. Det var i det programmet jag hittade intresse för programmering. Satt och drog saker fram och tillbaka i något live view fönster ^^.
Kodläget är the one and only! ;)
Hehe, jo jag upptäckte det jag med.. ;DEvl skrev:avse skrev:
Evl skrev:
Jag kör Adobe Dreamweaver det passar mina behov fint. Det var i det programmet jag hittade intresse för programmering. Satt och drog saker fram och tillbaka i något live view fönster ^^.
Kodläget är the one and only! ;)
Vanliga lilla notepad! Bättre blir det inte^^
Hugo skrev:Vanliga lilla notepad! Bättre blir det inte^^
Varför skulle det inte bli bättre utav numrering och psykadeliska färger som förnöjer ens vardag? :<
Neme skrev:Hugo skrev:
Varför skulle det inte bli bättre utav numrering och psykadeliska färger som förnöjer ens vardag? : För att jag vill ha det så enkelt som möjligt. :) Numrering, färger och automatisk tillägg av tabbar vid radbyte hade inte varit helt fel, men det kommer alltid med en hel hög av annat bös i programmen, eller så ser de ut som fågelbon med massa knappar och så!^^
Hugo skrev:Neme skrev:
Hugo skrev:
Varför skulle det inte bli bättre utav numrering och psykadeliska färger som förnöjer ens vardag? : För att jag vill ha det så enkelt som möjligt. :) Numrering, färger och automatisk tillägg av tabbar vid radbyte hade inte varit helt fel, men det kommer alltid med en hel hög av annat bös i programmen, eller så ser de ut som fågelbon med massa knappar och så!^^
Kolla in e-texteditor ;)
Jag kör på Intype, ungefär som e-texteditor fast det är gratis och i alpha (stabil) stadiet (verkar dock som att utveckligen har dött ut). Tycker det fungerar bra då jag inte vill ha allt för mycket funktioner =)
Oggeh skrev:Jag kör på Intype, ungefär som e-texteditor fast det är gratis och i alpha (stabil) stadiet (verkar dock som att utveckligen har dött ut). Tycker det fungerar bra då jag inte vill ha allt för mycket funktioner =)
Tror det var det jag körde back in the days då man körde Windows på heltid, men som du säger dog utvecklingen ut och e-texteditor fick ta över. Minns att det var något viktigt som saknades i Intype, men kommer inte ihåg vad. Men det är ganska snyggt för att vara en texteditor för Windows ;p