Här kan du diskutera MySQL Stored Procedures, del 1, läs mer här.,_del_1_7}
Kort och bra. Har MySQL på min server hemma så jag ska testa det senare när jag kommer hem. Lite för kort dock? Ett exempel på INOUT metoden kanske?
Kommer att ta upp IN, OUT och INOUT parametrar + variabler i del 2.
Känner ni att artiklar känns korta när ni skriver dem så kan ni ju alltid ta upp flera punkter i samma artikel. Bara ett tips.
Bra artikel, om än lite väl kort. Jag reagerade dessutom lite på inledningen - "När MySQL AB lanserade MySQL5, så var det den största uppdateringen av databasen MySQL sedan version 4." Nähä? Brukar vara så när man byter första siffran i versionsnummret :P Men nu är jag dryg. Mer sånt här!
Grejen var att från ver 3 till 4 hände inte mycket, utan när ver 5 kom så var det den största uppdateringen i MySQLs historia.
Fair enough, jag är inte så gammal i gamet - har bara kört 4.* och uppåt. Jag förstår nu din poäng - men det lät ändå lite roligt. Du kanske borde ändra texten till att det var den största uppdateringen i deras historia, istället för den största sedan version 4? Det hela är dock bara bisak. Ser fram emot del 2-n.
Får PM:a Arood och fråga snällt (blinkar med mina hundögon) om han kan ändra det.
Saknar Edit funktion på artiklar.
Det är väl planerat såvitt jag vet.
Grymt bra artikel f.ö. En sån artikel behöver ju inte vara så mycket större, vill man veta mer så har det väl satt igång intresset, då är det ju bara börja kolla upp det mer via, säg, mysqls hemsida.