Någon sorts planeringslista kan väl vara bra om du vill uppdatera kunderna om status. T.ex. en todo-lista som du sedan stryker av efter hand att du är klar. Kunden kanske mailar in förslag (eller genom ett kontaktformulär på kundzonen?) som du sedan lägger till i todo-listan, och varefter du är klar med ändringen så kryssar du av den. Kunden får ett bra sätt att hänga med i uppdateringen och arbetet, samtidigt som de själva får ett smidigt sätt att höra av sig ang. ändringar.
Ev. kanske du också kan fixa en sorts "dev"-inloggning, så att kunderna får se hur långt du kommit, hur det ser ut, hur det funkar etc. innan sidan går så att säga "live". Kunden får en känsla av hur sidan kommer se ut, ser att det går framåt och kan själv testa sig fram för vad som känns bra, om deras förslag eller det ni diskuterat fram funkar eller inte osv.
Ska du göra en kundzon tycker jag du lika gärna kan göra så att kunden kan interagera - inte bara se på när du gör arbetet, utan också på ett lätt sätt höra av sig med frågor eller förslag.