Om mindre än en timme börjar Apples berömda keynote på WWDC (Worldwide Developer Conference), vilket är en väldigt kul händelse för oss "macfags".
Jag kommer att uppdatera tråden med alla nyheter efter keynoten, men medan vi väntar får ni gärna besöka oss i vår IRC-kanal och diskutera rykten, nya produkter eller annat.
Edit:
iPhone 2.0
Ny mjukvara med massor av nyheter. Dessutom visade en hel del olika företag vad det har gjort för mjukvaror för iPhonen, min personliga favorit är lätt Super Monkey Ball. Dessutom visade de upp App store som man kommer att kunna köpa iPhone-mjukvara från.
Mobile Me
Ryktet om att .Mac skulle byta namn till Mobile Me verkar vara sant. Smart drag enligt mig, inte för att .Mac är dåligt (fast dyrt var det ju om man jämför med liknande tjänster) utan för att .Mac inte bara handlar om Mac längre, utan även iPhone och PC (!)
iPhone 3G
Dubbelt så snabb, halva priset. Jag finner inga ord, nu är iPhonen perfekt (iofs behöver jag själv inte 3G-stödet, men iaf). Jag lär köpa den så fort jag kan. Lite snabb fakta:
- Den kommer till Sverige
- 3G-stöd
- GPS
- App store (duh)
- Stöd för Microsoft Exchange ActiveSync
Discuss!